Hra Rozhodnutie ÁNO/NIE

Pred nedávnom som natrafila na výkladovú hru, ktorá odpovedá na otázky v štýle ÁNO/NIE. Veľmi dlho som možnosť pýtať sa na priame odpovede ignorovala, keďže ponúkajú málo priestoru pre objasnenie a pochopenie danej situácie a nemám dojem, že by priam deterministické odpovede posúvali človeka ďalej. Spočiatku som dokonca bola presvedčená, že s pomocou Tarotu nie je možné získať odpovede ÁNO/NIE. Preto ma prekvapilo, keď Mary K. Greer na svojom blogu predstavila svoj rozšírený variant hry YES/NO Advice Oracle. Zároveň vo mne vzbudila zvedavosť, a keďže Tarot spolupracuje všade, kam ho sami pustíme, rozhodla som sa, povoliť svoje výhrady a obmedzenia a rozšíriť si obzory ďalšou výkladovou hrou. Zhodou okolností sa na mňa v tú dobu obrátila klientka s tematikou, pri ktorej som výkladovú hru ÁNO/NIE mohla hneď použiť. A zistila som, že dokáže byť užitočná. Naďalej dávam prednosť výkladom, pomocou ktorých získavame pohľad za oponu, no taktiež uznávam, že existujú situácie, kedy dokáže byť jasná priamočiara odpoveď nápomocná. Koniec koncov skúste a posúďte sami.
1.      Premyslite si otázku, na ktorú je možné odpovedať ÁNO alebo NIE, a zapíšte si ju. Pýtajte sa jednoduché otázky na jednu konkrétnu záležitosť. Príklad nesprávnej formulácie: Mám si kúpiť červený alebo zelený kabát? Rozložte takúto otázku na dve samostatné.
2.      Z balíčka kariet vytiahnite kartu Koleso Šťastia a položte ju pred seba tak, aby ste videli prednú stranu karty.
3.      Zvyšné karty pomiešajte a myslite pritom na Vašu otázku. Vytiahnite postupne sedem kariet (spôsobom, akým ste zvyknutí alebo sa nechajte inšpirovať postupmi v príspevku Inšpiračná vsuvka – Výber kariet) a položte ich obrátené zadnou stranou hore na Koleso Šťastia. Ostatné karty odložte nabok.
4.      Otočte kartu Koleso Šťastia tiež zadnou stranou hore a miešajte kôpku ôsmich kariet tak dlho, kým nebudete vedieť, kde sa nachádza Koleso.
5.      Karty postupne rozkladajte do štvorca tak, aby nakoniec na každej pozícii boli dve karty. Vľavo hore – 1. a 5. karta – znamená ÁNO
Vpravo hore – 2. a 6. karta – znamená ZAKRÁTKO
Vľavo dole – 3. a 7. karta – znamená ZDRŽANIE
Vpravo dole – 4. a 8. karta – znamená NIE

6.      Otočte karty a pozrite, na akej pozícii sa nachádza Koleso Šťastia. Podľa polohy karty zistíte odpoveď na otázku.
·           Ak sa Koleso nachádza vľavo hore (pozícia 1 alebo 5), znamená to jasné ÁNO a rýchle vyriešenie daného problému.
·           Miesto vpravo hore (pozícia 2 alebo 6), ZAKRÁTKO, znamená to v podstate Áno, ale: „Nemali by ste zbytočne tlačiť na pílu a prirýchlo presadzovať svoje záujmy.“
·           Pokiaľ sa karta nachádza v pozícii ZDRŽANIE (karta 3 alebo 7), znamená to, že bude nutné prekonať prekážky.
·            V polohe NIE (pozícia 8 alebo 4) karta poukazuje na nutnosť zmeny. Momentálne okolnosti neumožňujú harmonické vyriešenie problému. Preto nemôže byť prianie splnené okamžite. Až po uskutočnení zmien môže karta obsadiť pozíciu ÁNO alebo ZAKRÁTKO.
S odpoveďou, ktorú ste získali z výkladu, sa môžete ďalej hrať a skúmať, prečo vyšlo napr. ZDRŽANIE alebo NIE. Mary K. Greer navrhuje interpretácie ďalších vyložených kariet nasledujúcim spôsobom:
·         Pokiaľ sa medzi ďalšími vytiahnutými kartami vyskytuje veľa Mincí, naznačujú karty finančné ťažkosti.
·         Meče poukazujú na opozíciu.
·         Palice naznačujú cestovanie a zmeny.
·         Veľa Pohárov znamená naklonené okolnosti a šťastný koniec, predovšetkým pokiaľ je jedna z kariet Eso Pohárov.
·         Veľa kariet z Veľkej Arkány naznačuje, že situácia nie je vo Vašich rukách, ale je riadená osudom.
·         Veľa figurálnych kariet poukazuje na priania iných ľudí, ktoré majú rozhodujúci vplyv na výsledok.
Podľa týchto inštrukcií som vyložila karty na otázku: „Mám zverejniť popis výkladovej hry ÁNO/NIE na svojom blogu?“ Odpoveď ma inšpirovala k ďalším možnostiam uchopenia tejto rozhodovacej hry. Ak máte chuť dozvedieť sa, čo karty povedali a ako som si nakoniec obzory rozšírila viac, než som očakávala, čítajte v ďalšom príspevku – Rozhodnutie ÁNO/NIE – Výklad.

Žádné komentáře:

Okomentovat