Plátno - Tu a Teraz

“We can predict the future when we know how the present moment has evolved out of the past.” Carl Gustav Jung
Stručne preložené: Budúcnosť môžeme predpovedať vtedy, keď poznáme minulosť prítomnosti.
Pred nedávnom som tento citát objavila na internete. Páči sa mi, možno aj práve preto, že jedna z výkladových hier, ktoré som sa naučila od pani Heleny Kuželovej v jej Tarotovej škole a ktoré rada používam, funguje práve na princípe spomínanom v citáte. Vykladáme deväť kariet, pričom tri zobrazujú kvalitu prítomnosti (stredný stĺpik), tri ukazujú minulý vývoj, ktorým sme dospeli do terajšieho okamihu (ľavý stĺpik) a tri ďalšie karty naznačujú, akým smerom budeme vo vývoji pokračovať, pokiaľ teraz nič nezmeníme, t.j. kam máme momentálne „nakopnuté“. Keďže verím v možnosť tvoriť si svoj život sám/sama, nevnímam toto zobrazenie budúcnosti ako veštenie. Je to tendenčný vývoj vychádzajúci z našich aktuálnych postojov, myšlienok, činov. Svoju budúcnosť môžeme kedykoľvek zmeniť. A práve preto si raz začas rada nastavím tarotové „zrkadlo“ a pozriem sa, kam kráčam, či tým smerom kráčať chcem, a prípadne sa ďalej pýtam, čo môžem urobiť pre to, aby som smerovala inam.
Dôležité je si pri tomto výklade uvedomiť, že dôraz je kladený na prítomnosť. Ku nej smeroval minulý vývoj a od nej sa ďalej odráža vývoj budúci. Jeden z dôvodov, prečo mám Tarot tak rada, je práve ten, že nás učí žiť v prítomnom okamihu. Nenechajme sa preto zviesť ku špekuláciám o tom, čo nás „čaká a neminie“. Našu budúcnosť si totiž tvoríme TU a TERAZ my sami.
Ak máte chuť pozrieť sa, ako vyzerá konkrétny výklad hry PLÁTNO, čítajte ďalej.
Vytiahla som deväť kariet (viď obrázok) a rozložila ich po tri karty do troch riadkov. Karty vykladáme vertikálne, t.j. po stĺpikoch. Použitá sada kariet: Univerzální Waite Tarot z vydavateľstva Synergie.
Karty v strednom stĺpiku popisujú kvalitu prítomnosti:
5 PALÍC
Hravým spôsobom testujem svoje schopnosti v teame „pracujúceho ľudu“ a vytváram si v ňom svoje miesto. Zároveň sa team našej rodiny zohráva v nových podmienkach, kedy dcérka nastupuje do škôlky a ja sa vraciam do práce. Spoločne vytvárame nové pravidlá fungovania.
8 MINCÍ
Práca je pre mňa momentálne dôležitá. Pracujem – ako remeselník, ktorý má svoju prácu rád – postupne, pomaly , dôsledne a hlavne s radosťou z práce samotnej. Výsledky a ciele neriešim, tie sa v pravú chvíľu dostavia samé. Cesta je cieľ. A táto cesta ma napĺňa.
Umiernenosť XIV
Nájsť tú pravú mieru všetkých aspektov svojho života nie je vždy jednoduché a potrebuje každodenné preverovanie. Hľadám spôsob, ako zosúladiť rodinu, prácu, priateľov, záujmy, zdravie, šport, umenie, domácnosť, atď. Keď sa manžela „šéfkuchára“ pýtam, koľko čoho dáva do varenia, odpovie „přiměřeně“ a výsledok je výborný. Tak aj každodenný život by som chcela primerane okoreniť jednotlivými prísadami.
Minulosť, z ktorej sa prítomný okamih vyvinul – ľavý stĺpik:
10 MEČOV
Som rada, že táto karta spadá do minulosti. Pripomína mi obdobie, kedy som mala pocit, že sa nemôžem pohnúť, pripadala som si priklincovaná, spútaná, nech som sa snažila vyvinúť aktivitu akýmkoľvek smerom, nepohla som sa ani o krok vpred. Pred nedávnom pri pohľade na túto kartu moja trojročná dcérka povedala, že je na nej nakreslený ujo, ktorý spí, bolestivé miesta má prikryté uterákom a sú v ňom zapichnuté „špendlíky“, ktoré liečia. (Pripomenulo mi to akupunktúru. J ) Veru, potrebovala som ubrať zo životného tempa, „znehybniť“ svoje ego, aby sa duša mohla liečiť. Počas rodičovskej dovolenky som si často pripadala ako pripútaná na reťazi. Prítomnosť dcérky ma nútila vzdávať sa svojich egoistických, naučených postojov a vnímať hravosť, optimizmus, srdečnosť, otvorenosť objaviteľa a lásku v malom stvorení... a spätne aj v sebe samotnej. Znovu objavovať dieťa v sebe.
KOLESO ŠŤASTIA
Po čase reťaze povolili. Akoby som roztočila koleso a vyhrala jackpot – voľnosť, priestor, čas pre seba, svoju tvorivú prácu. Dcérka povyrástla a začala byť menej závislá na mojej fyzickej prítomnosti. Osud mi doprial „babičku“ – pani, ktorá krásne zastúpila ďaleké skutočné babičky. Dcérka s ňou bola spokojná a ja som sa mohla začať viac venovať svojim aktivitám. Taktiež po nekonečných zimných chorobách (tiež obsiahnuté v predchádzajúcej karte 10 MEČOV) sa s nástupom teplejších a slnečných dní zlepšilo aj zdravie v našej rodine. S jarou prišlo šťastnejšie obdobie.
ESO PALÍC
Vnímala som, že začínam novú životnú etapu. Cítila som príliv tvorivej energie, nápadov a inšpirácie. Začala som plánovať, ako postupne vyrazím so svojimi „srdcovkami“ – jazykmi a Tarotom – do sveta. Založila som Tarortovú poradňu a začala opäť prekladať.
Akým smerom mám práve teraz namierené – tendenčný budúci vývoj – pravý stĺpik:
10 MINCÍ
V najbližšej budúcnosti sa ocitnem v plnom prúde života. Budem sa môcť tešiť z hojnosti, dobrých vzťahov, pevného zdravia. Malo by sa mi v každodennom živote vo všeobecnosti dariť. Teším sa na toto obdobie a budem si ho s vďačnosťou vychutnávať. Zároveň karta naznačuje zavŕšenie a ukončenie určitej životnej etapy.
PÁŽA PALÍC
S elánom, poháňaná inšpiráciou a nápadmi vykročím opäť vpred do neznáma. Neviem, čo ma cestou čaká, no s dôverou a trochou detskej naivity sa vydám objavovať nové. Viem, že budem mať v sebe dosť ohnivej sily a viery prejsť cez počiatočné územie „púšte“, kde nič nerastie. Až neskôr sa ukážu prvé výsledky – prvé klíčky.
6 POHÁROV
Túto kartu mám veľmi rada. Pripomína mi obdobie, kedy sa človek cíti byť obdarovávaný či už „zázračnými“ riešeniami doposiaľ zdanlivo neriešiteľného, alebo len letmými úsmevmi okoloidúcich ľudí, obdobie, kedy sa darí a akoby neexistovali prekážky. A občas sa dejú aj zázraky – ako v rozprávke. Nechám sa prekvapiť.
S kartami sa dá ďalej hrať aj v diagonálnom, prípadne vodorovnom smere Plátna a spájať tak kvalitu udalostí minulých skrz prítomnosť s udalosťami budúcimi. Kreativite pri uchopení výkladovej hry sa medze nekladú...
S týmto konkrétnym výkladom som spokojná a mienim pokračovať svojou cestou v momentálne zvolenom smere. Pokiaľ by sa v inom výklade Plátna budúci vývoj ukázal menej priaznivý a chcela by som niečo zmeniť, hľadala by som pomocou kariet odpovede na otázky typu: Aký postoj mám zaujať? Čo môžem urobiť pre to či ono? Čo potrebujem zmeniť? ... Až by som dospela k lepšiemu pochopeniu vlastného súčasného problematického nastavenia a našla možné riešenia. Bolo by na mne, či by som sa rozhodla nechať beh udalostí tak, alebo aktívne sa snažiť o zmenu – často stačí pochopenie, uvedomenie si danej situácie. Z toho potom vyplývajú zmeny v myslení, postojoch a aj v činoch.
Niekedy je preorientovanie spojené s väčšími skúškami a úsilím, no napriek tomu sme to naďalej my, ktorí si tvoríme svoje prítomné a aj budúce okamihy. A ja Vám prajem veľa odvahy a sily meniť a tvoriť podľa vlastných túžob a prianí.

Súvisiaci príspevok: Keď sa ma pýtate na budúcnosť

Žádné komentáře:

Okomentovat